Stránky

neděle 5. května 2013

marathon SALZBURG 5.5.2013

marathon SALZBURG 5.5.2013

 

3:14:53  73.místo
11. v kategorii M30

 záznam z GARMINa

START MARATHONU v Salzburgu je velmi brzo. V devět hodin všechno vypukne. Vstávám ve tři
hodiny ráno ještě za tmy abych před čtvrtou vyrazil vozem. Na nedostatek spánku jsem již zvyklý z
jiných závodů. Snídám po celou dlouhou dobu za jízdy. Snažím se doplnit potřebnou energii a zbavit se únavy nedospáním. CESTA utíká velmi rychle, žádný provoz, je neděle a všichni normální ještě spí :-)
Bezplatné parkoviště v Salzburgu jsem si vyhledal předem a navigace mne bezproblému zavede až na místo. Je sice 2kilometry vzdálené ke startu ale zdarma :-) Ranní procházka pro vyzvednutí startovního balíčku udělá tělu dobře. Stále je chladno a svým instinktem řídím svůj směr podél řeky Salzach k prezentaci pro startovní číslo. Nemílil jsem se. Jsem zde velmi brzo, jediný pohybující se člověk v centru dění marathonu. Za pár hodin se to tu zaplní běžci a nebude k hnutí :-D





Online registrace předem je nezbytná a všechno urychluje. Vyzvedávám své startovní číslo. Dostávám na zálohu 13euro svůj chip na botu. Do vedlejší místnosti mne nasměrují sympatické krásné slečny pro marathonské T-SHIRT. Žádné funkční, jen obyčejné bílé ale i to udělá radost jako památka a suvenýr na závod.
 




U vstupu do centra registrace se nalézá tabule s vytištěnými jmény všech účastníku. Tady jsem psaný i JÁáá :-)




 

 

 

 Mám dostatek času projít okolí, udělat si pár fotek z nádherného městečka. Chvilku trvá zorientovat se kde leží šatna a úschovna zavazadel. Přistavěné návěsy nejsou zde omylem. ZDE se zanechávají batohy s věcmi. Převlékám se do běžeckého, konzumuji patřičné podpůrné výživné věci. Bez kterých už do marathonu nenastupuji :-) Dívky na návěsu u šatnu chvíli kroutí hlavou nad mým větším batohem. Nechtějí přijmout ale jako cizojazyčný člověk jim musím své dva batohy vnutit :-D
Mnoho času do startu závodu nezbývá, všechno funguje podle plánu. Jdu se krátce a lehce na tři kilometry rozběhnou a rozcvičit. Myslím na své koleno, které mne v posledních závodech trápilo.


Startovná bloky jsou rozděleny podle času na který chce každý běžet. Ten můj se nalézá v první řadě. Mám štěstí a dostávám se do první řady. Nevím jak jsem se sem dostal, ale stojím v bloku POD 3:30 nic jiného tu nebylo. Alespoň si vychutnávám přímo z první lajny celou úžasnou atmosféru MARATHONu. Někdo běží 1/2marathon - jiný volí královskou trať MARATHONskou. Běží se dva okruhy. JEDU takovou dálku pro MARATHONSKÝ zážitek, chci si to užít celé v maximálním nasazení. Cítím že by dnes mohlo padnout vylepšení osobního času. Poslední výsledky závodů tomu jen nasvědčují.

 
Start probíhá v pomalém tempu. Udivený běžím v čele své mírné pomalé tempo.
 

První kilometr trvá než se kolem mne přeženou černé ELITNÍ běžecké tváře. Držím si poklidné tempo. Předbíhá mne spousta půlmaratonců.




 Užívám si každý kilometr, pozoruji památky a okolní ALPSké vrcholky. Je nádherné slunečné počasí a teplota vzduchu jde velmi rychle nahoru. Bude krásný azzurový den. První okruh běžím své tempo. Každým kilometrem nad svým osobním rekordem.

 

V druhém kole celé pole závodníků hodně prořídne, najednou běžím sám :-) Technickou výpomoc mi každých DESET kilometrů zajišťuje spolehlivá babí. Je příjemné a povzbudivé mít někoho blízkého na trati.

Uvědomuji si v jakém tempu osobního rekordu běžím. Mám z toho dobrý pocit. Na té nejkrásnější trati si užívám dosud nejúžasnější zážitek z marathonu. Pár kilometrů před cílem mne předbíhá vodič na 3:15 a náhle zjišťuji že dnes to zaručeně nebude pod tento čas. Matematicky chvíli zkoumám čas a vzdálenost do cíle. Tři kilometry před cílem náhle špatně odbočuji, ihned jsem upozorněn velikým ohlasem běžců a diváku. Jak to??? kam zmizely ploty ?? I toto je možné odbočit o křižovatku dříve :-D Hlava přestává pár kilometrů před cílem marathonu fungovat. Hledám poslední síly pro závěrečný finish. Zbývá jen přeběhnout most přes řeku Salzach a necelé dva kilometry do cíle. Při náběhu do staré části nasazuji doslova sprint. Ta myšlenka naděje na čas pod 3:15 tu stále je. Vidím před sebou vodiče jak protíná cílovou čáru.O PÁR VTEŘIN jsem to dokázal a pokořil svůj cílový čas. Mám to za 3:14:53. Nevnímal jsem ani babí, která se mi snažila podat v cílovém finishi ČESKOU vlajku. S radostí a nadšením si promítám celý závod. CÍLové občerstvení je bohaté. Dokonce i pivo ač nealkoholické udělá radost. Než opustím cílový koridor vracím chip, nafasuji občerstvení a jde se VYGRAVÍROVAT marathonský čas na medajli



NESKUTEČNĚ KRÁSNÝ ZÁVOD, všem mohu jen doporučit tento marathon v úžasném historickém městě, plný parků květin zámků. Neustále na trati je co pozorovat





MARATHONská únava přichází až na nádvoří

 

MÁM TO ZA SEBOU
  Nádherné počasí, nádherná trať, nádherný čas, a nádherné umístění

Není mnoho sil se převlékat. Ke svému autíku to mám příjemnou procházkou 2kilometry.

 
 







Můj výsledek z marathonu SALZBURG se dostává až do našich Prachatických novin.

 

Žádné komentáře:

Okomentovat